Follow us on Facebook

Mukadimah

Alhamdulillah, dengan taufik dan hidayah Allah S.W.T., telah berjaya dicipta sebuah blog islamic untuk menyebarkan sedikit sebanyak peringatan kepada umat Islam sejagat supaya kita sama-sama dapat membina semula nama Islam yang telah roboh. Perkara yang cuba saya sampaikan ialah kita perlu berdakwah sesama umat Islam sendiri sebelum menyebarkan kepada orang yang bukan Islam. Hal ini kerana, umat Islam sendiri pada hari ini tidak faham tentang agamanya sendiri. Cuba bayangkan pada suatu hari, hujan lebat. Kemudian kita melihat ramai orang lari bertempiaran mencari tempat berteduh. Bagaiman kita nak panggil orang yang lari bertempiaran itu berteduh di rumah kita, sedangkan rumah kita pun bumbungnya berlubang? Bukan satu, tapi banyak sangat lubang. Adakah mereka berminat untuk berteduh di rumah anda? Tidak sama sekali. Itulah perumpamaan bagi menggambarkan umat Islam hari ini. Sibuk untuk berdakwah kepada orang bukan Islam, sedangkan umat Islam sendiri masih terumbang-ambing di tengah lautan dalam. Jadi blog ini dikarang untuk sedikit sebanyak menyebarkan dakwah terutamanya kepada umat Islam. Saya sendiri pun bukanlah orang yang berilmu sangat dalam bab agama, cuma mahu berkongsi sedikit pengalaman dan ilmu pengetahuan. Saya telah sedar dan mulai risau tentang keadaan umat Islam pada hari ini. Hanya ini yang dapat saya lakukan untuk membantu umat Islam. Akhir sekali, blog ini tidak akan terlalu kerap dikemas kini kerana sibuk dengan saya pembelajaran saya. Akhirulkalam, sama-samalah kita membina semula dan mengukuhkan ukhwah Islamiah kita !

~Wallahu'alam~

0 comments:

Catat Ulasan